Kerää palautetta tosiaikaisesti
Laajenna ja avaa liiketoiminnan potentiaalia. Mittaa asiakastyytyväisyyttä, hanki reaaliaikaista palautetta ja näkemyksiä, paranna asiakaskokemusta ja korjaa mahdollinen virhe heti.
Katso video fast-food ->
Asiakaspalaute on asiakkaiden jakamaa tietoja, näkemyksiä, ongelmia ja ehdotuksia heidän kokemuksistaan yrityksen tuotteista, palveluista tai yleisesti asiakaskohtaamisesta. Tätä palautetta voidaan kerätä eri tavoilla, kuten kyselyillä, arvosteluilla, sosiaalisessa mediassa tai suoralla viestinnällä. Se toimii arvokkaana työkaluna yrityksille asiakastyytyväisyyden ymmärtämisessä, tarjontansa parantamisessa ja tietoisten päätösten tekemisessä.
Vastasiko saamasi palvelu odotuksiasi?
Enää ei riitä, että teemme sovitut asiat laadukkaasti, asiakas on kerta toisensa jälkeen yllätettävä, hurmattava positiivisesti. Tänään on kyettävä mittaamaan saadun palvelun vaikuttavuutta ja asiakastyytyväisyyttä.
Toimiva asiakaspalvelu on kilpailuvaltti!
Tutkimusten mukaan asiakas kertoo saamastaan hyvästä palvelusta keskimäärin kolmelle muulle henkilölle. Tyytymätön asiakas kertoo saamastaan huonosta palvelusta keskimäärin 11 muulle henkilölle (mikä luku onkaan, kun negatiivinen viesti on somessa!). Tyytymätön asiakas äänestää jaloillaan ja vaihtaa palvelun tarjoajaa, kun taas tehokas palautekäsittely vahvistaa asiakasuskollisuutta.
- Uuden asiakkaan saaminen on yritykselle monta kertaa kalliimpaa kuin vanhan säilyttäminen
- Tämän päivän tyytymätön asiakas on mahdollista saada tyytyväiseksi vain, jos hänelle on tarjota helposti käytettävä monikanavainen mahdollisuus vaikuttaa saamaansa palveluun
Tyytyväinen asiakas on uskollinen!
Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö palautteen pyytäminen ole välttämätöntä; se on luotettava tapa, jonka avulla voidaan kertoa yritykselle siitä, miten asiakkaat näkevät brändin, tuotteen tai palvelun, ja samalla osoittaa, missä muutoksia ja parannuksia tarvitaan.
Palautteen saamiseksi voidaan käyttää erilaisia menetelmiä. Tämä voi vaihdella perinteisistä tekniikoista, kuten kyselyistä ja kommenttikorteista, nykyaikaisiin lähestymistapoihin, kuten sähköpostit, sosiaalinen media ja mobiilisovellukset. Muista, että asiakkaasi mukavuuden tulee olla etusijalla palautemenetelmää valittaessa.
Asiakaspalaute on avainasemassa yrityksen kyvyssä sopeutua, kasvaa ja menestyä nykypäivän asiakaskeskeisillä markkinoilla. Älä pidä sitä pelkkänä rutiinitehtävänä, vaan yhtenä liiketoimintastrategiasi ohjaavista voimista.
Netissä tai mobiilisti – Helppo käyttää
Asiakastyytyväisyyden kysymyksiin vastaaminen onnistuu millä tahansa päätelaitteella, jossa on nettiselain, joskus myös off-line tilassa. Tarkoitukseen sopivat kysymykset asetetaan niin, että vastaaminen on nopeaa, mutta myös tarvittaessa personoitua ja henkilökohtaista.