Q-Flow – ajanvaraus- ja jononhallintaohjelmisto

Q-Flow on palvelualusta, jonka avulla yritykset voivat olla yhteydessä asiakkaisiinsa mistä tahansa. Ohjelmiston avulla voidaan vähentää turhaa odottamista tai kommunikoida asiakkaiden kanssa virtuaalisesti. 

Q-Flow on paketti, joka sisältää kolme erilaista ratkaisua: Odota missä tahansa, Sisäänkirjautuminen missä tahansa tai Tapaa asiakaspalvelija missä tahansa. Yhdessä nämä työkalut helpottavat asiakkaiden tapaamisten varaamista ja niihin osallistumista – vähentäen samalla fyysisen kontaktin tarvetta.

Kysy lisää Q-Flowsta

Mitkä ominaisuudet ovat yritykselle tärkeimpiä?

  • Tarvitaan tapa, jolla asiakkaat voivat varata aikoja verkossa.
  • Tarvitaan virtuaalinen tapa olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ennen tapaamista.
  • Tarvitaan mahdollisuus tavata asiakkaita virtuaalisesti.
  • Tarvitaan ilmoitusjärjestelmä, joka kertoo asiakkaille, kun asiakaspalvelija on valmis tapaamaan hänet.
  • Tarvitaan turvallinen, reaaliaikainen videopuhelu asiakkaan tapaamiseen virtuaalisesti mistä tahansa.
  • Tarvitaan ratkaisu, joka antaa asiakaspalvelijalle yleiskuvan siitä, kuka odottaa ja kuinka kauan.
  • Tarvitaan ratkaisu, joka tuottaa dataa, jota voi käyttää asiakaskokemuksen parantamiseen.
  • Tarvitaan virtuaalinen tapa harjoittaa liiketoimintaa samalla tavalla kuin kasvotusten tapaaminen.
  • Tarvitaan tapa muistuttaa asiakasta tapaamisessa käsitellyistä asioista.
  • Tarvitaan keino vähentää ihmisten turhaa jonottamista rajoittamatta liiketoimintaa.
  • Tarvitaanko keino tulostaa vierailija nimilappu, ranneke tai jotain muuta?

Käyttöesimerkkejä

Julkishallinto

Q-Flow tarjoaa henkilökunnalle laajan valikoiman työkaluja asiakasvirran hallintaan. Ominaisuuksiin kuuluu vastaanotto, palvelun loppuun saattaminen ja hallinnon prosessit, kuten lomakkeen käsittely ja lupapyyntöjen tarkastus. Kun työkulut voidaan synkronoida, saadaan saumaton asiakaskokemus.

Ajanvarauskalenterimoduulissa on runsaasti ominaisuuksilla, jotka helpottavat itsepalvelua ja kirjautumista. Erilaiset asiakastietodot voidaan lähettää vierailijalle sähköpostilla tai tekstiviestillä ennen tapaamista. Palveluun saadaan myös esimerkiksi sisäinen navigointiohje ja lomakkeen täyttöohjeet.

Katso videolta esimerkki sovelluksen toiminnasta.

Teleoperaattorit

Maailmassa teleoperaattorit kamppailevat erottuakseen kilpailijoista. Yksilöllinen asiakaskokemus on avain menestykseen. Q-Flow hallitsee myymälän asiakaskohtaamisen, jossa älykkäät ratkaisut huomioivat asiakkaiden tarpeet ja ympäristön. Q-Flow televiestinnän ratkaisu yhdistää myymälän palveluprosessien hallinnan ja digitaalisen median hallinnan – päällekäisille tietojärjestelmille ei ole enää tarvetta. Q-Flow tehostaa myyntiä ja asiakaspalvelun laatua, sekä parantaa sen läpäisykykyä. Palvelu antaa johdolle hyvän kuvan toimipisteiden toiminnasta sekä parantaa yleisesti asiakastyytyväisyyttä.

Tutustu videolta virtuaaliseen aulaan:

Pankki / Vakuutus

Tärkeä osa Q-Flow:n ratkaisua on asiakaspalvelun ja tapaamisten hallinta. Ratkaisulla asiakaspalvelijat voivat suunnitella päivää etukäteen, sen sijaan, että odottavat satunnaisia asiakkaita. Tämä parantaa yleistä suorituskykyä ja ajanhallintaa.

Ohjelmisto optimoi asiakastapaamisen hallinnan kaikki osa-alueet, kuten asiakaspalvelijoiden määrän, asiakkaiden ennakkoon tapahtuvan viestinnän, sekä asianmukaisen käsittelyn saapumisen yhteydessä. Palvelu voi sisältää täydellisen asiakashallintapaketin; henkilökohtaista sisältöä SMS ja sähköpostiviestinnässä, sekä hallintaa digitaalisissa kanavissa kuten, infonäytöt, interaktiiviset kioskit ja infoseinät. Myös jonotusominaisuudet löytyvät.

Tutustu videolta Q-Flown pankkipalveluihin:

Terveydenhuolto

Q-Flow tarjoaa laajan valikoiman työkaluja potilaan hoitopolun hallintaan. Se on digitaalinen terveyskeskus, jossa asiakkaan oma hoitotarpeen arviointi voi alkaa jo kotisohvalta. Palveluun kuuluvat muun muassa:

  • saapuvan asiakasvirran käsittely
  • ajanvaraus
  • etävastaanotto
  • tiedonkulun prosessien käsittely
  • laboratoriotulokset
  • diagnoosit
  • maksutapahtumat

Ratkaisu synkronoi työnkulut potilaan hoitopolkussa, aina ilmoittautumisesta kotiuttamiseen ja kotikuntoutuksen seurantaan. Palvelun tehokas toiminta perustuu mm. optimoidun kalenterin käyttöön. Q-flowlla voidaan hoitaa tapaamisia, varata tarvittavia terveydenhuollon resursseja ja hallita potilastietoja.

Katso video jossa Q-Flow hoitaa potilaan matkaa maailman suurimmassa ensiapusairaalassa.

 

Oppilaitokset

Kun opiskelija hakee hallinnollista tukea tai tietoja eri koulujen tiedekunnista,  on palvelun tehokkuus avainasemassa. Q-Flow tarjoaa ratkaisun oppilaitosten tarpeisiin. Ratkaisulla voidaan tarjota kaikki tarvittavat opiskelijapalvelut.

Q-Flow tunnistaa opiskelijat sisäänkirjautumisen yhteydessä, hallitsee jonoja sekä priorisoi ja seuraa odotusaikoja. Infonäytöt voidaan liittää jononhallintajärjestelmän kanssa ohjaamaan opiskelijoita oikeaan palvelupisteeseen, jonojen edistystä tai vaikkapa esittelemään luokkakarttoja tai muuta informaatiota.

Tutustu videolta opiskelijapalveluihin:

Kysy lisää Q-flowsta

SmartGroupin kumppani Q-nomy Inc on vuodesta 2002 kehittänyt, myynyt ja toteuttanut ohjelmistoratkaisuja, jotka auttavat organisaatioita parantamaan asiakaskokemusta eri toimipisteissä ja myymälöissä. Q-nomyn visiona on saada kaikki irti jokaisesta asiakkaan vierailusta: enemmän myyntiä, suurempi asiakastyytyväisyys.

Katso lisää referenssejä tästä.

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Etu- ja sukunimesi.
Jätä puhelinnumerosi, niin olemme sinuun yhteydessä.
Sähköpostiosoite, josta sinut tavoittaa.
Kuvaile hieman käyttökohdetta tai tarpeitanne niin saamme paremman kuvan tarpeistanne.
On tärkeää, että emme häiritse sinua silloin kun olet varattuna. Tämän vuoksi onkin hyvä varata hetki, jolloin voimme syventyä tarpeeseenne yhdessä ja rauhassa.
Valitse palvelu, josta olet kiinnostunut